باربری آریا ترابر اهواز

مشاور و مجری شما در امور باربری و ارسال کالا از خوزستان

باربری آریا ترابر اهواز

مشاور و مجری شما در امور باربری و ارسال کالا از خوزستان

سلام خوش آمدید

شرکت حمل و نقل چیست؟

در تجارت بین‌الملل یک محصول ممکن است از مرزهای یک یا چندین کشور عبور کرده تا سرانجام به مقصد نهایی خود که یک کشور دیگر است، رسیده و به مشتری نهایی تحویل داده شود. بنابراین حمل ‌و نقل به روش‌هایی اشاره دارد که یک کالا از مبدا شروع به حرکت کرده و به مقصد نهایی می‌رسد. شرکت های حمل و نقل در اصل به شرکت‌هایی اطلاق می شود که محمولات ارسالی را تحت پوشش عملیات لجستیک، به دست مشتری نهایی می‌رسانند. این شرکت ها با حضور در بنادر، مناطق مرزی و گمرکی و انجام فعالیت‌های مربوط به جابجایی محصولات، کالا را به مشتریان می‌رسانند. برای ارائه خدمات حمل و نقل عموما از چهار روش لجستیک زمینی، دریایی ، هوایی و ریلی استفاده می شود که هریک از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند.


شرکت حمل و نقل داخلی چیست؟

شرکت حمل و نقل داخلی، شرکتی است که حوزه فعالیتش در داخل کشور باشد. حمل و نقل زمینی یا جاده‌ای یکی از روش‌های پرکاربردی است که برای جابه‌جایی کالا از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر در کشور استفاده می‌شود.


شرکت حمل و نقل بین المللی چیست؟

شرکت حمل و نقل بین المللی معمولا کالاها یا مسافران را بین کشورها یا قاره‌های مختلف جابه‌جا می‌کند. به دلیل دور بودن مسافت در حمل و نقل بین المللی، معمولا از ترکیب چند روش برای جابه‌جایی استفاده می‌شود. مثلا ممکن است کالاها از طریق حمل و نقش زمینی به بندرگاه فرستاده شوند، بعد با کشتی به نقطه دیگری از دنیا ارسال گردند و مجددا در بندرگاه، تخلیه و بارگیری شوند.

انواع روش های حمل و نقل بین المللی

در ادامه به انواع روش‌های حمل و نقل که برای جابه‌جایی کالاها در سطح بین المللی مورد استفاده قرار می‌گیرند اشاره می‌کنیم و با هر کدام از آنها بیشتر آشنا می‌شوبم.
شرکت حمل و نقل دریایی

بیشترین حجم کالاها از طریق شرکت حمل ‌و نقل دریایی ارسال می‌شوند و این روش یکی از مرسوم‌ترین روش‌های حمل ‌و نقل بین ‌الملل کالا به حساب می‌آید. تقریبا نصف وسعت زمین را آب‌ها فرا گرفته‌اند و اکثر کشورهای جهان نیز به دریاها راه دارند. بنابراین روش حمل و نقل دریایی بهترین روش برای صادرات کالا به کشورهای مختلف است که توسط شرکت‌های حمل و نقل بین الملل مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین آبراه ایران برای صادرات کالا، خلیج فارس است که حجم زیادی از کالاهای تولیدی کشور از این راه صادر می‌شود. مزایای استفاده از حمل و نقل دریایی شامل موارد زیر است:

    امکان صادرات کالا به اکثر کشورهای جهان
    بهترین روش برای مسیرهای طولانی
    امکان ارسال کالا در ابعاد و مقیاس‌های مختلف

البته خطرات طبیعی در این روش بسیار بیشتر از روش‌های دیگر است و زمان رسیدن کالا به مقصد نیز طولانی خواهد بود.
شرکت حمل و نقل ریلی.

حمل و نقل ریلی نیز یکی دیگر از روش‌های حمل و نقل بین‌ الملل محسوب می‌شود که مشابه حمل و نقل جاده‌ای است اما وسیله نقلیه مورد استفاده در آن، قطارهای باری هستند. در ایران از روش ریلی اغلب برای ارسال محصول به کشورهایی از جمله کشورهای اوراسیا و ترکیه استفاده می‌شود که احتمالا این روش در آینده نزدیک، گسترش پیدا می‌کند. مزایای استفاده از حمل و نقل ریلی نیز شامل موارد زیر است:

    امنیت بالای محصولات و پایین آمدن امکان تصادف
    مناسب برای حمل برخی کالاها از جمله مواد معدنی
    هزینه نسبتا مناسب آن در مقایسه با حمل و نقل هوایی

البته امکان حمل و نقل ریلی برای صادرات کالا به تمام کشورها وجود ندارد و هر کالایی را نمی‌توان با استفاده از قطار به کشورهای مختلف ارسال کرد.


شرکت حمل و نقل هوایی

پس از اختراع هواپیما، حمل و نقل هوایی به وجود آمد که در مقایسه با سایر روش‌های حمل و نقل، یکی از روش‌های جدید جابجایی محصولات محسوب می‌شود. معمولا در هر کشور پایانه ‌های هوایی باربری وجود دارد که تحت عنوان فرودگاه‌های باربری شناخته می‌شوند. در کشور ایران نیز چندین فرودگاه باربری وجود دارد که فرودگاه پیام کرج یکی از آنهاست. شرکت‌ های حمل و نقل معمولا زمانی از حمل و نقل هوایی استفاده می‌کنند که زمان رسیدن محصول به مقصد برایشان در اولویت باشد زیرا ترابری هوایی، سریع‌ترین شیوه حمل و نقل محصولات است. برخی مزایای استفاده از حمل و نقل هوایی شامل:

    ارسال سریع کالا به مقصد نهایی
    امنیت محصول
    امکان خراب شدن یا فاسد شدن کالا به حداقل میزان ممکن می‌رسد

البته حمل و نقل هوایی نسبت به سایر روش‌های حمل و نقل، کمی گران قیمت است و هر محصولی را نمی‌توان با هواپیما ارسال کرد.
شرکت حمل و نقل زمینی

سیستم حمل و نقل جاده‌ای یا زمینی به عنوان ساده‌ترین و انعطاف‌پذیرترین شیوه حمل و نقل در نظر گرفته می‌شود و به معنای حمل و نقلی است که از طریق جاده صورت می‌پذیرد. ترابری جاده‌ای به عنوان اصلی‌ترین روش حمل و نقل کالا در سراسر جهان در نظر گرفته می‌شود که در حال حاضر حجم قابل توجهی از تجارت دنیا از این طریق صورت می‌گیرد. کامیون، وسیله اصلی حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود که نقش مهمی را در ترابری جاده‌ای ایفا می‌کند. برخی مزایای حمل و نقل جاده‌ای شامل موارد زیر است:

    هزینه مناسب
    بهترین روش برای صادرات کالا در مسیرهای کوتاه
    عدم نیاز به صرف سرمایه کلان
    عدم نیاز به تخلیه بار در بنادر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
باربری آریا ترابر اهواز

حمل کالا از خوزستان به تمام نقاط کشور 09129743995